Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Szczecinie

System wsparcia przez całe życie

1.  Nazwa, adres i dane teleadresowe Zamawiającego

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Szczecinie
ul. Rostocka 125, 71-771 Szczecin
tel. 91 42 68 197/198; fax 91 42 69 268
biuro@psoniszczecin.org.pl
www.psoniszczecin.org.pl

2.  Opis przedmiotu zamówienia

Wykonanie i montaż elementów dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w obszarze dostępności architektonicznej i  informacyjno-komunikacyjnej w budynku Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Szczecinie przy ul. Rostockiej 125, 71-771 Szczecin, zgodnie z poniższym zestawieniem:

1.Tabliczka brajlowska na drzwi 10×6 cm(plus oznaczenie windy) – 71 szt

Specyfikacja:

Tabliczka tłoczona wykonana ze stali nierdzewnej i grawerowanym laserowo czarnodrukiem – format 10×6 cm.

Tabliczka w kolorze satynowanego srebra:

  • stal nierdzewna 304/304 L o grubości 0,5 mm
  • kolor tła tabliczki srebrny z zachowaniem właściwego kontrastu między tłem za tekstem dla osób widzących 
  • tekst dla osób widzących grawerowany laserowo 
  • pismo Braille’a przetłaczane, wymiary pisma zgodne ze standardem marburg medium 
  • kod QR o wymiarach 2,2 cm x 2,2 cm 
  • tabliczka posiada zaokrąglone narożniki (promień 5 mm) oraz zatępione wszelkie krawędzie, by uchronić użytkowników przed ryzykiem skaleczenia o krawędź tabliczki  – tabliczki podklejone trwałą taśmą dwustronną  
  • tabliczka podklejona trwałą taśmą dwustronną (wysoko wytrzymała, dwustronna akrylowa taśma piankowa)

2.Tabliczka brajlowska na drzwi 12×8 cm – 9 szt

Specyfikacja:

Tabliczka tłoczona wykonana ze stali nierdzewnej i grawerowanym laserowo czarnodrukiem – format 12×8 cm.

Tabliczka w kolorze satynowanego srebra:

  • stal nierdzewna 304/304 L o grubości 0,5 mm
  • kolor tła tabliczki srebrny z zachowaniem właściwego kontrastu między tłem za tekstem dla osób widzących 
  • tekst dla osób widzących grawerowany laserowo 
  • pismo Braille’a przetłaczane, wymiary pisma zgodne ze standardem marburg medium 
  • kod QR o wymiarach 2,2 cm x 2,2 cm 
  • tabliczka posiada zaokrąglone narożniki (promień 5 mm) oraz zatępione wszelkie krawędzie, by uchronić użytkowników przed ryzykiem skaleczenia o krawędź tabliczki – tabliczki podklejone trwałą taśmą dwustronną  
  • tabliczka podklejona trwałą taśmą dwustronną (wysoko wytrzymała, dwustronna akrylowa taśma piankowa)

3. Tabliczka brajlowska na drzwi 15×10 cm – 2 szt

Specyfikacja:

Tabliczka tłoczona wykonana ze stali nierdzewnej i grawerowanym laserowo czarnodrukiem – format 15×10 cm.

Tabliczka w kolorze satynowanego srebra:

  • stal nierdzewna 304/304 L o grubości 0,5 mm
  • kolor tła tabliczki srebrny z zachowaniem właściwego kontrastu między tłem za tekstem dla  osób widzących 
  • tekst dla osób widzących grawerowany laserowo 
  • pismo Braille’a przetłaczane, wymiary pisma zgodne ze standardem marburg medium 
  • kod QR o wymiarach 2,2 cm x 2,2 cm 
  • tabliczka posiada zaokrąglone narożniki (promień 5 mm) oraz zatępione wszelkie krawędzie, by uchronić użytkowników przed ryzykiem skaleczenia o krawędź tabliczki
  • tabliczka podklejona trwałą taśmą dwustronną (wysoko wytrzymała, dwustronna akrylowa taśma piankowa)

4. Tabliczki brajlowskie na poręcze płaskie – 16 szt

Specyfikacja:

  • Tabliczka brajlowska na poręcz z napisami w alfabecie Braille’a wykonana ze stali nierdzewnej. Zawiera teksty wykonane za pomocą alfabetu Braille’a oraz piktogramy wykonane laserowo. 
  • Materiał: stal nierdzewna gat. 304 
  • Wykończenie: mat, szlifowana powierzchnia, zatępione ostre krawędzie oraz  zaokrąglone narożniki 
  • Rozmiar: dostosowany do  średnicy poręczy 
  • Grubość tabliczki:  0,5 mm – 0,6 mm 
  • Metoda druku:  tłoczone pismo Braille’a
  • Nadruk piktogramów za pomocą lasera
  • Stabilny na promieniowanie UV
  • Montaż za pomocą taśmy dwustronnej

5. Tabliczki brajlowskie na poręcze gięte – 10 szt

Specyfikacja:

  • Tabliczka brajlowska na poręcz z napisami w alfabecie Braille’a wykonana ze stali nierdzewnej. Zawiera teksty wykonane za pomocą alfabetu Braille’a oraz piktogramy wykonane laserowo. 
  • Materiał: stal nierdzewna gat. 304 
  • Wykończenie: mat, szlifowana powierzchnia, zatępione ostre krawędzie oraz  zaokrąglone narożniki 
  • Rozmiar: dostosowany do  średnicy poręczy 
  • Grubość tabliczki:  0,5 mm – 0,6 mm 
  • Metoda druku:  tłoczone pismo Braille’a
  • Nadruk piktogramów za pomocą lasera
  • Stabilny na promieniowanie UV
  • Montaż za pomocą taśmy dwustronnej

6. Piktogramy wypukłe z brajlem –  na toalety – 14 szt

    Specyfikacja:

    Tabliczka kontrastowa tyflograficzna z napisami w alfabecie Braille’a wykonana z tworzywa sztucznego zawierająca tyflograficzny tekst i/lub obraz, informacje w alfabecie Braille’a oraz znacznik NFC, który umożliwia zaprogramowanie treści odczytywanej za pomocą smartfona.

    • Materiał: pojedyncza warstwa modyfikowanego akrylu
    • Wykończenie: matowe nie połyskujące
    • Rozmiar tabliczek: w zależności od treści
    • Grubość jednej warstwy: 0,8 mm, 1,6 mm,
    • Treść tabliczek zostanie wskazana przez Zamawiającego
    • Wielkość i rodzaj czcionki (czcionka bezszeryfowa) do uzgodnienia z Zamawiającym,
    • Znacznik NFC z zapisaną informacją o numerze pomieszczenia i jego nazwie – pod płytką z tworzywa sztucznego
    • Kolorystyka do uzgodnienia
    • Tyflograficzne kulki Braille’a – kolor do uzgodnienia
    • Tekst/piktogram na tabliczce wypukły
    • Montaż tabliczki za pomocą taśmy dwustronnej umożliwiającej trwałe zamocowanie do powierzchni,

    WŁAŚCIWOŚCI TECHNICZNE PRODUKTU

    • Obróbka mechaniczna: frezowanie, ciecie, wiercenie, ciecie laserowe, ukosowanie, krawędzi, gięcie na gorąco, tłoczenie na gorąco
    • Nadrukowanie 
    • Grawerowanie pod kulki Braille’a
    • Odporny na działanie promieniowania UV
    • Odporny na działanie czynników zewnętrznych

    7. Pole uwagi/pas ostrzegawczy – guzy – 20 mb

    Specyfikacja:

    • Wypustki ostrzegawcze wykonane z wysokogatunkowego poliuretanu w kolorze czarnym
    • Wykończenie powierzchni matowe, zaokrąglone krawędzie 
    • Rozmiar: średnica 30 mm , wysokość 3,3 mm (+ 0,6mm podklejenie) 
    • Samoprzylepne, przekrój półkolisty, promień R42 

    WŁAŚCIWOŚCI PRODUKTU 

    • klasa trudnopalności Bfl-s1,  
    • klasa antypoślizgowości R11 
    • dobra odporność na ścieranie,  
    • doskonała odporność na warunki atmosferyczne, ozon, światło słoneczne    i utlenianie,  
    • odporność na alkohole, zasady i kwasy, 
    • bardzo dobra trwałość koloru.  
    • spełnia podstawowe wymagania normy ISO/DIS 23599 oraz ISO21542 
    • podklejenie za pomocą taśmy akrylowej

    PARAMETRY TECHNICZNE TAŚMY DO MONTAŻU PASÓW

    • Wytrzymałość wstępna – Natychmiastowe bardzo mocne połączenie
    • Nierówne powierzchnie – Zdolność dopasowywania się do kształtu powierzchni
    • Równomierny rozkład naprężeń – Eliminacja koncentracji naprężeń występujących przy stosowaniu innych mechanicznych metod łączenia (np. śrub, nitów lub zgrzwania)
    • Odporność temperaturowa – Połączenie jest odporne na wysokie temperatury
    • Materiały trudne do klejenia (LSE)** – Niektóre tworzywa sztuczne oraz powłoki proszkowe LSE – Low Surface Energy (materiały o niskiej energii powierzchniowej)
    • Obciążenia statyczne – Dobra wytrzymałość na działanie obciążeń statycznych.
    • Przyklejanie w obniżonej temperaturze** – Taśmy VHB™️ opracowane specjalnie do przyklejania w obniżonych temperaturach (dodatnich, bliskich 0°C).
    • Odporność na rozpuszczalniki – Odporność na krótkotrwały wpływ czynników chemicznych jak np. większość rozpuszczalników, paliw, płynów hydraulicznych itp.
    • Odporność na warunki środowiskowe – Odporność na zmienne temperatury, wilgoć, opady, promieniowanie UV.
    • Materiały podatne na klejenie- Doskonałe do metali i tworzyw sztucznych o wysokiej (HSE) i średniej energii powierzchniowej HSE – High Surface Energy (materiały o wysokiej energii powierzchniowej)

    8. Zestaw przywoławczy do toalety – 8 szt

    Specyfikacja:

    Przycisk bez sznurka: 

    Bezprzewodowy, wodoodporny przycisk stosowany najczęściej przy łóżkach pacjentów oraz toaletach. Służy do wezwania pomocy w nagłym przypadku takim jak zasłabnięcie, atak serca itp. Jaskrawy kolor uchwytu oraz jego długość i elastyczność pozwalają na szybkie odnalezienie go oraz odruchowe użycie.

    PARAMETRY TECHNICZNE: 

    • napięcie:  DC 12 V
    • natężenie: < 15 mA
    • częstotliwość transmisji: 433MHz ± 75kHz
    • moc wyjściowa: < 20 mW
    • wymiary: 85×105×18mm

    Sygnalizator optyczno-akustyczny “KAL-L3”

    Sygnalizator montowany jest najczęściej przed wejściem do pomieszczenia (np. łazienki), gdzie może  być wzywana pomoc. Urządzenie sygnalizuję kolorowym światłem i sygnałem dźwiękowym o  przywołaniu dokonanym przez jeden z bezprzewodowych nadajników. Sygnalizacja optyczna odbywa się za pomocą kolorów. Dla każdego nadajnika można przypisać indywidualnie, kolor powiadomienia, dźwięk i obszar powiadomienia na sygnalizatorze.

    PARAMETRY TECHNICZNE: 

    • zasilanie: zasilacz 230V
    • napięcie: DC12V
    • natężenie: <250 mA
    • częstotliwość transmisji: 433 MHz ± 75 kHZ
    • wymiary [mm]: 160x90x50

    9. Przenośna pętla indukcyjna + mikrofon  – 1 szt

    Specyfikacja:

    • Przeznaczenie: Do stanowisk obsługi indywidualnej przy biurku lub ladzie; 
    • Do rozmów między 2 lub kilkoma osobami przy biurku lub stole
    • Zasięg do 1 metra
    • Typ montażu / Pozycja pracy: Wolnostojący. Możliwe ułożenie na płaskiej powierzchni w pozycji poziomej. Możliwe ustawienie w pozycji pionowej (po przykręceniu stojaka)
    • Prosta obsługa: Wygodny uchwyt do przenoszenia urządzenia. Włączenie systemu jednym przełącznikiem
    • Regulacja: Przełącznik do regulacji poziomu głośności sygnału min. 3 dostępne poziomy głośności
    • Automatyczna regulacja wzmocnienia: Podwójny układ ARW
    • Czas pracy na baterii: Do 14h
    • Czas ładowania baterii: 3h
    • Bateria: Wbudowana bateria litowo-polimerowa
    • Wejścia:  Gniazdo jack 3,5 mm do podłączenia mikrofonu zewnętrznego np. krawatowego lub sygnału liniowego np. z komputera
    • Wyjścia: Gniazdo jack 3,5 mm do podłączenia słuchawek nagłownych
    • Wskaźniki: Wskaźnik zasilania. Wskaźnik stanu naładowania baterii
    • Zestaw Wzmacniacz pętli wraz z wbudowaną baterią i mikrofonem. Stojak (podstawa do ustawienia urządzenia w pozycji pionowej). Zasilacz
    • Waga urządzenia: Maks. 0,5 kg
    • Normy: EN 60118-4
    • Gwarancja: 24 miesiące gwarancji producenta

    10. Pasy ostrzegawcze Zewnętrzne – 26 mb

    Specyfikacja:

    • Płyty wykonane z żywicy metakrylowej o wym. Szer: 400-410mm dł. 820-830mm
    • Prostokątny pas grubości 3mm z regularnie rozmieszczonymi wypustkami o średnicy 25mm i wysokości 5mm
    • Wypustki są rozmieszczone naprzemiennie w rzędach, po 6 i po 5 wypustek w rzędzie, rzędy przesunięte względem siebie o pół długości „odległości między sąsiednimi wypustkami”
    • Pasy ostrzegawcze muszą być dobrze przyczepne do podłoża, nie pękają w czasie eksploatacji, są odporne na działanie promieniowania słonecznego, wody, roztworu chlorku sodu. Wypustki zapewniają odpowiednią odporność na poślizg
    • Montaż za pomocą masy chemoutwardzalnej w kolorze pasa

    11. Bicon dźwiękowy montowany w okolicy wejścia – 3 szt.

    Specyfikacja:

    • Znaczniki w 2 wariantach: zewnętrzny i wewnętrzny. 
    • Znaczniki głosowe w 2 wersjach kolorystycznych. 
    • Obsługa poprzez aplikację (system Android i IOS). 
    • Łączność – BLE (bluetooth). 
    • Zasilanie – urządzenia posiadają autonomiczne zasilanie bateryjne. 
    • Wyznaczenie trasy do znacznika z poziomu aplikacji za pomocą Google Maps. 
    • Komunikaty słowne (głosowe) emitowane przez urządzenie dostępne w 4 wersjach językowych. Wersję językową może wybrać Użytkownik według własnych preferencji. 
    • Użytkownik- możliwość ustawienia głośności znacznika głosowego. Ustawienia domyślne aplikacji jak również niezależnie dla każdego znacznika. 
    • Użytkownik- możliwość ustawienia dystansu wykrycia znacznika. Ustawienia domyślne aplikacji jak również niezależnie dla każdego znacznika. 
    • Użytkownik- możliwość ustawienia reakcji po wykryciu. Ustawienia domyślne aplikacji jak również niezależnie dla każdego znacznika. 
    • Panel administracyjny- narzędzie do administrowania znaczników. 
    • Możliwość zmiany opisu otoczenia. 
    • Mocowanie bezinwazyjne. 
    • Możliwość implementacji do nawigacji wewnątrzbudynkowej, która posiada dostosowania dla osób z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, ruchu i spektrum autyzmu. 
    • Możliwość zdalnej wymiany oprogramowania. 
    • Długość nagrania głosowego do 500 sekund. 
    • Aplikacja mobilna działająca w tle. 

    12. Montaż 

    WYMAGANIA:

    1) Zamawiający wyklucza zastosowanie technologii druku solwentowego i druku UV.

    2) Zamawiający wymaga dostarczenia próbek materiałów wraz z ofertą cenową.

    3) Od Wykonawcy oczekuje się dokonania wizji lokalnej na terenie przyszłej inwestycji po adresem:       ul. Rostocka 125, 71-771 Szczecin oraz zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty.

    4) Wykonawca zobowiązany jest udzielić minimum 24 miesięcy gwarancji i rękojmi. Okres gwarancji i rękojmi rozpoczyna się  z dniem podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego robót.

    5) Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu po zakończeniu robót: odtworzenia ewentualnie uszkodzonych nawierzchni do stanu z dnia przejęcia placu robót.

    6) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącej utylizacji  lub zagospodarowania odpadów.

    7) Przedmiot umowy musi być wykonany zgodnie ze sztuką budowlaną,  obowiązującymi przepisami, normami, w tym z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych, BHP i Ppoż. 

    8) Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać stosowne atesty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności, bądź inne dokumenty potwierdzające  ich dopuszczenie do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie oraz posiadać akceptację Zamawiającego. Zamawiający wymaga okazania ww. dokumentów przed podpisaniem umowy.

    9) Warunki finansowania:

    • za wykonanie przedmiotu umowy przysługuje Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe  zgodnie z ofertą cenową,
    • Zamawiający nie przewiduje zaliczek na poczet wydatków Wykonawcy, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia,
    • rozliczenie i realizacja płatności nastąpi zgodnie z umową.

    10) Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w przedmiarze robót budowlanych, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy.

    3. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania:

    1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty:

    1)   Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.

    W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu.

    2) Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych wykonawcy z zamawiającym według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do zapytania ofertowego

    2.  Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki dotyczące:

    1. Posiadania wiedzy i doświadczenia.

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku: 

    – warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje)należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum 3 realizacje podobne do objętej przedmiotem zamówienia. Za realizację podobną zamawiający uzna: wykonanie i montaż elementów dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w obszarze dostępności architektonicznej i  informacyjno-komunikacyjnej o wartości netto nie mniejszej niż 39.000,00 zł. Za termin wykonanej usługi należy rozumieć termin podpisania protokołu odbioru końcowego robót.

    W przypadku, gdy wartość dotycząca ww. warunku wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tą wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (za datę wszczęcia postępowania zamawiający uznaje datę umieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.

    Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA. 

    3. Każdy z wykonawców w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 3 ma obowiązek złożyć następujące oświadczenia:

    1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.

    2) Wykaz wykonanych, (a w przypadku świadczeń okresowych również wykonywanych) usług podobnych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usług podobnych stanowiących przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania oraz nazwy Inwestora według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do zapytania ofertowego  oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje, protokoły odbioru).

    W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz.

    4. Termin wykonania zamówienia nie może być dłuższy niż: 

        21 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy

    4.  Informacja o kryteriach oceny oraz wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny oferty.

    1.   Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany według następujących kryteriów oceny ofert:

    1) cena – 90 %

    2) fakt zatrudniania przez wykonawcę osób niepełnosprawnych – 10%

    5. Opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty.

    1) Sposób przyznania punktów w kryterium „cena”:

    cena najniższa

    ———————————————— x 100 pkt x znaczenie  kryterium 90 %

    cena oferty ocenianej

    2)fakt zatrudniania przez wykonawcę osób niepełnosprawnych

    Punkty zostaną przyznane, w zależności od ilości zatrudnionych osób niepełnosprawnych, w następujący sposób:

    – jeżeli wykonawca do oferty cenowej nie dołączy dokumentu potwierdzającego fakt zatrudnienia co najmniej 1 osoby niepełnosprawnej  – otrzyma 0 pkt w kryterium „fakt zatrudniania przez wykonawcę osób niepełnosprawnych”,

    – jeżeli wykonawca do oferty cenowej dołączy dokument potwierdzający fakt zatrudnienia co najmniej 1 osoby niepełnosprawnej – otrzyma 10 pkt w kryterium „fakt zatrudniania przez wykonawcę osób niepełnosprawnych”,

    Wykonawca może uzyskać w tym kryterium maksymalnie 10 pkt.

    6. Termin składania ofert (termin na złożenie oferty wynosi nie mniej niż 7 dni kalendarzowych od daty ogłoszenia zapytania ofertowego w przypadku dostaw i usług, a 14 dni kalendarzowych od daty ogłoszenia zapytania ofertowego w przypadku robót budowlanych. Termin 7 lub 14 dni kalendarzowych biegnie od dnia następnego po dniu upublicznienia zapytania ofertowego i kończy się z upływem ostatniego dnia):

    do 14.09.2024

    7. Informacje na temat zakresu wykluczenia (w odniesieniu do podmiotów powiązanych).

    1. W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienia, z wyjątkiem zamówień sektorowych, udzielane przez Zamawiającego nie będącego podmiotem zobowiązanym do stosowania PZP zgodnie z art. 3 PZP nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo
      lub kapitałowo. 
    2. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego
      lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem
      i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:

    a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej; 

    b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji*; 

    c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika; 

    d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

    8. Określenie warunków zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia , o ile przewiduje się możliwość zmiany takiej umowy.

    1. Wykonawca wyłoniony w niniejszym postępowaniu ma obowiązek zawrzeć umowę według właściwego wzoru, stanowiącego odpowiednio załącznik nr 6 do zapytania ofertowego.

    9. Wykaz dokumentów oraz oświadczeń niezbędnych do złożenia wraz z ofertą.

    1)   oferta cenowa zgodnie z załącznikiem nr 1 do zapytania ofertowego.
    (w przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument)

    2)  dokumenty wymagane w pkt. 3 niniejszego zapytania (załączniki od nr 2 do 5)

    10.  Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

    • jej treść nie będzie odpowiadała treści zapytania ofertowego,
    • jej złożenie będzie stanowiło czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o       zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
    • będzie zawierała rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
    • zostanie złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu,
    • będzie zawierała błędy w obliczeniu ceny,
    • będzie nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

    11. Zamawiający unieważni niniejsze postępowanie ofertowe jeżeli: 

    • nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
    • cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający zwiększy tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
    • wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub  wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym lub w interesie Zamawiającego,  czego nie można było wcześniej przewidzieć,
    • postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie skutecznej umowy,
    • w zależności od wystąpienia okoliczności o których mowa powyżej zamawiający może  unieważnić postępowanie ofertowe na jedną lub wszystkie części niniejszego postępowania  ofertowego.

    Zamawiający zastrzega możliwość podjęcia dodatkowych negocjacji z wykonawcami, których oferty nie zostały odrzucone. Przedmiotem negocjacji może być wyłącznie oferowana cena.

    Od decyzji podjętej przez zamawiającego w szczególności w zakresie: wyboru oferty, podjęcia dodatkowych negocjacji oraz unieważnienia postępowania wykonawcom nie przysługuje odwołanie. Wszelkie pisma składane przez wykonawców mające charakter odwołania od rozstrzygnięć Komisji przetargowej zamawiający pozostawi bez rozpatrzenia.

    Termin związania ofertą upływa po 30 dniach licząc od terminu składania ofert.

    Ofertę należy złożyć w formie papierowej na formularzu oferty, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania ofertowego:

    – w siedzibie Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło                     w Szczecinie  ul. Rostocka 125, 71-771 Szczecin, w sekretariacie zarządu, 
    lub
    – drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@psoniszczecin.org.pl

    nie później niż do dnia 14.09.2024.

    Otwarcie ofert nastąpi w dniu 16.09.2024 o godz. 10.15 w siedzibie Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Szczecinie ul. Rostocka 125, 71-771 Szczecin.