Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Szczecinie

System wsparcia przez całe życie

Dotyczy: Wykonywania obowiązków Inspektora BHP i P. POŻ. w Międzygminnym Zakładzie Aktywności Zawodowej Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Szczecinie 

Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Szczecinie
w ramach zapytania ofertowego zgodnego z zasadą konkurencyjności na wykonywanie obowiązków Inspektora BHP i P. POŻ. w Międzygminnym Zakładzie Aktywności Zawodowej z siedzibą w Dobrej, ul. Spełnionych Marzeń 3, zwraca się z prośbą o przesłanie oferty cenowej.

  1. Informacje ogólne

Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie obowiązków Inspektora BHP i P. POŻ. w Międzygminnym Zakładzie Aktywności Zawodowej z siedzibą w Dobrej, ul. Spełnionych Marzeń 3.

  1. Szczegółowy zakres usługi
  1. przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz ochrony przeciwpożarowej,
  2. informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
  3. udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji budynku albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach i dokumentacji,
  4. udział w przekazywaniu do użytku nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
  5. zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy,
  6. aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego zgodnie z obowiązującymi przepisami
  7. pomiary natężenia oświetlenia światłem elektrycznym według PN EN 12464-1 Światło i oświetlenie w zależności od potrzeb,
  8. udział w opracowaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz ochrony przeciwpożarowej,
  9. udział w opracowaniu szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
  10. udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
  11. prowadzenie rejestrów wymaganych przepisami prawa w szczególności ustawą z dnia 26.06.1974 roku – Kodeks Pracy (Dz.U. 1998 Nr 21, poz. 94 z późn. zm.), kompletowanie i przechowywani dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  12. doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  13. udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
  14. doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
  15. prowadzenie szkoleń wstępnych ogólnych w zakresie bhp dla nowo przyjętych pracowników,
  16. zapoznanie nowo zatrudnionych pracowników z przepisami ochrony przeciwpożarowej,
  17. przedstawiania propozycji współpracy z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,
  18. szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla wyznaczonych osób w miejscu pracy (co 5 lat),
  19. udział w zaplanowanej kontroli stanu bhp Państwowej Inspekcji Pracy lub Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
  20. udział w zaplanowanej kontroli stanu ochrony przeciwpożarowej Państwowej Straży Pożarnej,
  21. doradztwo w zakresie wyposażenia obiektu budowlanego lub terenu w wymagane urządzenia przeciwpożarowe i gaśnice,
  22. ustalenie sposobu postępowania na wypadek powstania pożaru,
  23. doradztwo w zakresie przygotowania obiektu budowlanego lub terenu do prowadzenia akcji ratowniczej i ewakuacji.

  1. Termin realizacji przedmiotu zamówienia

Realizacja zamówienia w terminie od 01.01.2026 r. do 31.12.2028 r.

  1. Wymagania dotyczące Wykonawcy

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:

  1. Posiadanie co najmniej 5 letniego doświadczenia niezbędnego do prawidłowej realizacji przedmiotu niniejszej umowy.
  2. Posiadanie uprawnień do wykonywania czynności objętych zakresem obowiązków. 
  1. Kryterium oceny oferty
  1. Stawka miesięczna – 100%
  2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która ma najniższą cenę. W przypadku dwóch lub więcej ofert z tą samą ceną, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli takie oferty do złożenia ofert dodatkowych w terminie określonym przez Zamawiającego.
  3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz ofert         częściowych przez Wykonawców.
  1. Miejsce i termin złożenia ofert
  1. Ofertę należy złożyć osobiście lub listownie do siedziby Międzygminnego Zakładu Aktywności Zawodowej ul. Spełnionych Marzeń 3, 72-003 Dobra.
  2. Termin składania ofert do dnia 17.12.2025 do godz. 15:00
  1. Kontakt
  1. Osobą kontaktową ze strony MZAZ w Dobrej jest Marek Nowak
    Tel. 721 616 133, email: sekretariat@psoniszczecin-mzaz.pl.
  2. Zamawiający umożliwia wizje lokalną po uprzednim uzgodnieniu terminu.
  1. Czas związania ofertą
  1. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
  2. Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 21 dni od daty upływu składania ofert.
  1. Postanowienia końcowe
  1. Wykonawca powinien dysponować własnymi, odpowiednimi środkami/materiałami /sprzętem niezbędnymi do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
  2. Zamawiający nie ponosi żadnych kosztów związanych z przejazdem, zakwaterowaniem i wyżywieniem Wykonawcy
  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia postępowania (nie rozstrzygnięcia), beż podania przyczyn.